David Fernández García
«Porque cando estiven en Dinamarca...»
Recoñézoo, comezo moitas historias e experiencias contextualizándovos
en Escandinavia e na burbulla na que pasei tres anos. Descubrín as Efterskole
cando cheguei a unha delas como voluntario a través do Servizo
de Voluntariado Europeo. Aterrei en Ranum Efterskole e, de
primeiras, non me foi sinxelo asimilar e comprender un modelo de ensinanza tan
distinto ao que eu vivín e ao que viña acostumado.
Pouco a pouco, participando co alumnado na súa vida diaria, falando co
profesorado sobre a súa experiencia e intercambiando ideas coa dirección sobre
este modelo único danés, fun comprendendo este tipo de escolas fundadas hai
máis de 150 anos seguindo as ideas de N.F.S. Grundtvig. Este poeta e cura danés quería que as
escolas fosen un lugar de ilustración en lugar dunha institución centrada
unicamente na formación profesional.
As características principais que unen as máis de 250 efterskole
espalladas por toda Dinamarca son a liberdade, a tolerancia e a democracia.
Poida que esas sexan as bases necesarias básicas para que o alumnado de entre 14 e 18 anos conviva
durante un ano enteiro nunha destas burbullas, pequenos simuladores da
sociedade e da realidade.
Velaquí vai unha pequena interpretación que a miña compañeira de voluntariado
e máis eu fixemos das Efterskole cando, pouco despois da nosa chegada, entrevistamos ao profesorado e ao alumnado
de Ranum.
Na páxina oficial da asociación de efterskoles (Efterskoleforeningen) podedes
atopar máis información sobre a historia, os valores e os datos sobre o
alumnado que asiste cada ano ás efterskole. Velaquí un bo resumo:
Como inflúe este contexto na aprendizaxe de linguas?
Nunha efterskole o contacto coas linguas que se aprenden nas clases
formais é moito máis directo. O alumnado atópalle moita máis utilidade á
aprendizaxe das linguas e ten moitas máis oportunidades para empregalas. Así
mesmo, a relación entre alumnado e profesorado e a convivencia diaria xogan un
papel fundamental na motivación para aprender unha lingua nova.
No caso de Ranum Efterskole, a interculturalidade é un dos valores que
máis se promove e que máis se percibe (a escola conta con alumnado e
profesorado de múltiples nacionalidades), polo que a aprendizaxe de linguas é
un dos camiños para formar parte dese ambiente no que se misturan e
interaccionan diferentes culturas. Así mesmo, a participación do profesorado en
actividades extra-escolares crea de novo situacións nas que a aprendizaxe da
lingua estranxeira se realiza de xeito non formal e lúdico.
Porque cando estiven en Dinamarca, aprendín que cando ensinamos unha
lingua estranxeira, son tan importantes as relacións persoais que establezamos
co alumnado coma os contidos académicos que lles ensinemos. Cando estiven en
Dinamarca descubrín que é tan importante preparar as aulas como fomentar
actividades extra-escolares e de aprendizaxe non formal nas que o alumnado
poida empregar os coñecementos que adquiriu na aula. Cando estiven en Dinamarca
dinme conta de que o máis importante é crear burbullas seguras nas que convivir
en igualdade co alumnado e practicar o felicismo
mentres aprendemos, usamos e intercambiamos os nosos idiomas.
O cerebro necesita emocionarse para aprender!
ResponderEliminarhttp://economia.elpais.com/economia/2016/07/17/actualidad/1468776267_359871.html